Kıbrıs’ta yeni atık depolama vergisi nedeniyle çöp ücreti %40’a kadar artacak
Kıbrıs’ta hanehalkı ve işletmelerin çöp toplama faturaları bu yıl içinde yıllık yaklaşık 23–80 euro artacak. Bunun nedeni, parlamentonun Temmuz 2026 ortasına kadar kabul etmeyi planladığı yeni sanitasyonlu atık depolama vergisi. Bu önlem, AB’ye karşı yükümlülüklerin yerine getirilmesi için gerekli ve Kıbrıs’ın Avrupa programları kapsamında 23 milyon euro ve 25 milyon euro tutarında ödemeleri almasını sağlayacak.
Faturalar ne kadar artacak?
Hükümet, vergiyi kademeli olarak uygulamayı öneriyor: 2026’da ton başına 10 euro ile başlayıp oranı 2039’a kadar yavaş yavaş ton başına 70 euroya çıkarmak.
Ayrı atık toplama sistemi devreye sokulmazsa, bir aile üzerindeki ortalama mali yük şöyle olacak:
• 2026 yılı (ilk yarı): 4,77 euro
• 2027 yılı: 9,59 euro
• 2028 yılı: 15,24 euro
• 2030 yılı: 25,80 euro
• 2035 yılı: 53,08 euro
• 2040 yılı: 76,42 euro
Vergi, ayrı toplama sistemi uygulanmadan doğrudan ton başına 35 euro olan azami oranla onaylanırsa, sakinler için sabit çöp faturası hemen %39,5 artacak (yılda yaklaşık 79 euro). Ayrı çöp toplama sistemi devreye girdiğinde bu tutarların düşmesi bekleniyor.
You may also be interested in:
- Paphos bölgesinde yarış motosikleti kullanan 16 yaşındaki genç hayatını kaybetti
- Germasogeia’da yaklaşık on kişi kuryeye saldırdı, dört kişi gözaltına alındı
- Limassol'da yeni bir gökdelen dalgası başlıyor; en yüksek yapı 181 metrelik AURA olacak
- Kıbrıs’ta turizmde yıl sonuna kadar yaklaşık %5 düşüş bekleniyor
- DİKO lideri, Great Sea Interconnector projesi nedeniyle Kıbrıs Maliye Bakanı’nın istifasını istedi


Yorumlar (0)